Qaysi blog platformasini tanlash kerak? Blog yuritish uchun 10 ta muqobil joy

Blog konstruktorlari.
Ushbu xizmatlardan biri yordamida siz o'zingizning blogingizni tanlangan dizayn va noyob manzil bilan alohida sayt sifatida ishga tushirishingiz mumkin. Buning uchun dasturlashni bilish umuman kerak emas. Ular sizga qaysi mavzularda kontent yaratishingiz mumkin, qaysi mavzularda mumkin emasligi yuzasidan chegara o’rnatmaydilar. Ammo, bunday blogni targ'ib qilish qiyinroq ekanligiga va ko'plab konstruktorlik funktsiyalari uchun alohida to'lashingiz kerakligiga tayyor bo’ling.
1.WordPress
Tashqi xostinglar: qo'llab-quvvatlanadi.
Narxi: bepul yoki oyiga 590 rubldan.
Yangi boshlaganlar va professionallar uchun birdek mos keladigan moslashuvchan platforma. Siz oddiy blogni bir necha oddiy qadamda yaratib, loyihalashingiz mumkin. WordPress katalogida har qanday diddagi mavzular mavjud. Agar siz veb‑dasturlash asoslarini bilsangiz, blogning dizayni va funksionalligini deyarli cheklovlarsiz o'zgartirishingiz mumkin.
Platformaning asosiy xususiyati sayt nomi.wordpress.com va xosting uchun 1 GB, bepul. Ammo xizmatda ilg'or variantlarga kirishni ta'minlaydigan turli xil plaginlar orqali funksionallikni kengaytirishgacha tariflar ham mavjud. Xostingda WordPress dvigatelidan foydalanish butunlay bepul. WordPress →
2. Ghost
Tashqi xostinglar: qo'llab-quvvatlanadi.
Narxi: bepul yoki oyiga 11 dollardan boshlanadi.
Bu shablonlar bilan yoki o'zingizning shaxsiy hostingingizda tayyor platforma sifatida ishlatilishi mumkin bo'lgan Wordpress ga yaxshi alternativa. Tizimdan foydalanish juda oson - shaxsiy blog bir necha daqiqada ishga tushadi. Hatto dasturlashni endi boshlaganlar uchun ham asosiy vositalar to'plamini tushunish oson bo'ladi, ammo mutaxassis Ghost - ni o'z ehtiyojlari uchun to’laqonli sozlashi mumkin. Ushbu tizim uchun yangi dizayn mavzulari va kengaytma modullari muntazam ravishda paydo bo'ladi. Rasmiy do'konda siz ko'plab uslublarda shablonlarni topishingiz mumkin, ularning ba'zilari bepul.Boshlash uchun ro'yxatdan o'tish, shablonni tanlash va uni vizual muharrir yordamida sozlash kifoya. Dastlab, blog manzili quyidagicha ko'rinadi ваше_имя.ghost.io. domeningizni ulash, ko'proq xosting maydoni, tahlil vositalari va boshqa qo'shimcha imtiyozlarga ega bo'lish uchun siz pullik tarifga o'tishingiz kerak. Ghost →
3. Tilda
Tashqi xostinglar: faqat Business ta’rifida qo'llab-quvvatlanadi.
Narxi: bepul yoki oyiga 750 rubldan.
Xizmat sizga noyob dizaynga ega blogni tezda to'plash va sozlash imkonini beradi. Buning uchun faqat maxsus bloklarni qo'shish va sozlash kerak. Ularning har biri alohida funktsional element: Fotogalereya, menyu, sahifalar ro'yxati va boshqalarga ega. Bo'sh varaqdan boshlamaslik uchun Tilda-da yoqimli andozalar mavjud. Odatda foydalanuvchi xarajatlarisiz blognomi.tilda.ws. shaklidagi domenni oladi. Bepul reja serverda atigi 50 MB bo'sh joy beradi va blogga 50 dan ortiq sahifa qo'shishga imkon bermaydi. Cheklovlarni yumshatish, o'z domeningizni ulash imkoniyatini olish, shuningdek bloklarning ulkan kutubxonasiga to'liq kirish uchun siz pullik tarifga o'tishingiz kerak. Tilda →
4. Blogger
Sizning hosting: qo'llab-quvvatlanmaydi.
Narxi: bepul.
Google-ga tegishli ushbu platformadan foydalanish juda oson. Siz bir necha daqiqada o'zingizning ehtiyojlaringiz uchun blog yaratishingiz va sozlashingiz mumkin. Xosting va ko'rish domeni blognomi.blogger.com bepul taqdim etiladi, siz o'zingizning domen nomingizni ham ulashingiz mumkin. Bu erda bloglarning ko'rinishi va funktsional imkoniyatlari cheklangan. Sizning xizmatingizda faqat oz sonli mavzular va nisbatan sodda muharrir mavjud, ammo HTML va CSS bilimlari dizaynni ozmi‑ko'pmi noyob qiladi. Shuningdek, foydalanuvchi tashriflarning batafsil statistikasiga ega. Qo'shimchalar va plaginlar yordamida blogning imkoniyatlarini kengaytirish mumkin emas. Blogger →
Ijtimoiy platformalar
Ushbu saytlarda blog yaratish va yuritish mutlaqo bepul. Bundan tashqari, ularning aksariyati daromad olish uchun o'rnatilgan vositalarni taklif qiladi. Tavsiya tizimlari va ijtimoiy xususiyatlar sizning sahifangizni targ'ib qilishni ancha osonlashtirishi mumkin. Boshqa tomondan, siz ushbu platformalarning qoidalari bilan hisob-kitob qilishingiz va istalgan vaqtda taqiqlanishingizga tayyor bo'lishingiz kerak.
1. Yandex.Zen
Monetizatsiya: mavjud.
Asosiy afzallik "Yandex.Zen " blog muallifi reklama uchun pul sarflashi shart emas. Agar siz sayt talablariga javob beradigan ma’lumot yaratsangiz, algoritm avtomatik ravishda uni potentsial manfaatdor auditoriyaga tavsiya qiladi. Bundan tashqari, muallif o'z blogiga reklama va sheriklik havolalari bilan bloklarni ulashi mumkin. Ko'p tashriflar bilan ushbu vositalar sezilarli daromad keltirishi mumkin. Boshqa tomondan, Zen juda raqobatga ega. Sayt qoidalari juda noaniq, shuning uchun ularga rioya qilish qiyin. Bundan tashqari, algoritm doimiy ravishda o'zgarib turadi va oldindan aytib bo'lmaydigan tarzda o'zini tutishi mumkin. Platformaning barcha nozik tomonlarini tushunishdan oldin ko'p vaqt sarflashingiz kerak bo'ladi. Yandex.Zen →
2. Telegram
Monetizatsiya: yo'q.
Telegram kanallari uzoq vaqtdan beri to'liq bloglar bo'lib kelgan. Xizmatning imkoniyatlari qisqa eslatmalar, videolar yoki rasmlarni nashr qilish uchun yetarli. Agar siz uzun matn yozishni rejalashtirmoqchi bo'lsangiz, ushbu messenjer uchun maxsus ishlab chiqilgan alohida Telegraph matn muharriridan foydalanishingiz mumkin. Telegram - bu algoritmlar yordamisiz tarqatiladigan kam sonli ijtimoiy platformalardan biri. Boshqacha qilib aytganda, tizim sizning obunachilaringizga qaysi postlarni ko'rsatishni va qaysi birini ko’rsatish kerakmasligini hal qilmaydi. Barcha yozuvlar xronologik tartibda ko'rsatiladi. Shuning uchun Telegramda blogni targ'ib qilish jarayoni ancha shaffof. Telegram →
3. YouTube
Monetizatsiya: mavjud.
Vlogging tarixi YouTube-dan boshlandi va xizmat hali ham ushbu sohada yetakchilikni saqlab kelmoqda. Birinchidan, u video kontentga sodiq bo'lgan katta auditoriyaga ega. Ikkinchidan, YouTube mualliflarga pul ishlashga imkon beradi. Rossiyada avtomatlashtirilgan monetizatsiya tizimi mavjud emas, ammo ko'plab kompaniyalar to'g'ridan-to'g'ri mualliflar bilan hamkorlik qilib, reklama integratsiyasini yaratadilar. YouTube →
4. VKontakte
Monetizatsiya: mavjud.
So'nggi yillarda "Vkontakte" jamoasi mualliflar uchun ko'plab yangiliklarni qo'shdi. Masalan, kontentni o'g'irlashdan himoya qilish uchun maxsus tizim paydo bo'ldi va noyob nashrlar yangiliklar lentasida ustuvor ahamiyat kasb etmoqda. Bundan tashqari, platformada bloglarni targ'ib qilish va monetizatsiya qilish uchun qulay vositalar mavjud. Mualliflarga pullik obunalarda pul ishlashga ruxsat beriladi. Ijtimoiy tarmoq bloglash uchun ikkita variantni taklif qiladi. Agar siz shaxsiy brendni rivojlantirmoqchi bo'lsangiz, kontentni to'g'ridan-to'g'ri sahifangizga joylashtiring. Agar siz kompaniya yoki tashkilot nomidan blog yuritishni istasangiz, hamjamiyat yarating va targ'ib qiling. Bundan tashqari, mualliflar uchun turli xil formatlar mavjud: rasmlar, videolar, har qanday uzunlikdagi matnlar, so'rovlar va hatto qonuniy musiqa pleylistlari. Kamchiliklardan ba'zida algoritmlarning oldindan aytib bo'lmaydigan xatti-harakatlarini va tizimning tashqi havolalarga salbiy munosabatini ta'kidlash mumkin. Shu sabab tashqi saytlarga olib boradigan nashrlar kamroq ko'rishlarni to'playdi. VKontakte →
5. Tumblr
Monetizatsiya: yo'q.
Tumblr-ning avvalgi mashhurligi allaqachon o'tib ketgan, ammo zum avlodining odamlari ushbu platformaga e'tibor berishadi. Shuning uchun, xizmat boshqa zerikarli saytlarga alternativa sifatida yangi foydalanuvchilarni jalb qilmoqda. Tumblr bloggerlar tomonidan qisqa matnlarni, vizual kontentni va o'quvchilarning savollariga javoblarni joylashtirish uchun ishlatiladi. Xizmat vositalari sizga sahifalarning ko'rinishini batafsil sozlash va ularni noyob qilish imkonini beradi. Tumblr-dagi blog, agar xohlasangiz, shaxsiy domen nomi bilan shaxsiy saytga aylantirilishi mumkin. Tumblr →
6. LiveJournal
Monetizatsiya: yo'q.
Ushbu matn platformasi halokati haqida uzoq vaqtdan beri bashorat qilishadi, ammo undan hali ham blog yuritish uchun foydalanishda davom etishmoqda. Muallif uchun LiveJournal — ning asosiy afzalligi ijtimoiy tarkibiy qism. Platformada yaratilgan blog katta hamjamiyatning bir qismiga aylanadi va qidiruv tizimlari tomonidan yaxshi indekslanadi. Natijada, mualliflar yangi o'quvchilarni jalb qilish uchun qo'shimcha vositalarni olishadi.